deutsch englisch  
italienisch französisch holländisch
 
Hotel Hambergers-Posthotel | C. Hamberger | Kirchplatz 7 | 83242 Reit im Winkl
Tel: 08640-987-0 | Fax: 08640-8448 | email: info@hambergers-posthotel.de
 

powered by
Systemmarketing GmbH

Your hotel for conferences in the Chiemgau, seminars or workshops of the special kind. In the center of the village the "Posthotel" is the ideal place for your events - with an old tradition.

You look for something extraordinary, we have it!
Request our information file.

Informations for conferences:
  large hall for approx. 400 people with stage
little hall for approx. 50 people
Secondary room for approx. 10 people

different possibility for fitting up with seats or table arrangement, smaller areas for group works

Conference technology: Overhead projector, big viewing screen, television, podium, speaker's desk, public-address system, flipchart, Internet connection for modem,
Video system, photostatic machine, beamer on request

Request our offer for your conference!
Click on the pictures for a more exact opinion.


Tagung und Postsaal  Reit im Winkl

Tagung und Postsaal  Reit im Winkl
Tagung und Postsaal  Reit im Winkl

Tagungshotel in und um München und im Umland München

Hambergers Posthotel Reit im Winkl

 

 

 

Tradition in Sinne des Zeitgeistes

Ein Aushängeschild für Ihr Unternehmen sind mitreißende Events und Tagungen ! Wir vom Hambergers Posthotel Reit im Winkl

bietet Ihnen eine große Anzahl von Außergewöhnlichen Veranstaltungsideen die Sie mit Ihren Kunden, Mitarbeitern oder Geschäftspartnern umsetzten.

Wir erstellen Ihnen gerne ein auf Ihre Firma maßgeschneidertes Konzept und Angebot damit der Erfolg Ihrer Veranstalltung und des Events
nicht dem Zufall überlassen wird
.

Münchner Messehotel: Hambergers Posthotel Reit im Winkl als Messehotel München und seine Anlagen als Webetext für die Messe München eine Außergewöhnliche Anlage im Hochmodernen Zeitalter der Wirtschat und wichtig für die gesamte Region Südbayerns:

Messen und Events sind das wichtigstes Marketinginstrument im verarbeitenden Gewerbe Hotel München, so das Ergebnis der Studie Direktmarketing Deutschland 2005, die das Marktforschungsinstitut Ipsos im Auftrag der Deutschen Post im Oktober 2005 durchführte. 3.600 Firmen mit mindestens 250.000 € Jahresumsatz wurden nach ihrer Nutzung von Marketinginstrumenten befragt: Mit 39 % haben Messen und Events bei den Unternehmen des verarbeitenden Gewerbes den höchsten Anteil an den gesamten Marketingaufwendungen: 3,3 Mrd. € von insgesamt 8,4 Mrd. €. Mit großem Abstand folgt die Anzeigenwerbung mit 1,6 Mrd. €. 

Die GfG Wirtschaftswoche-Werbeklimastudie (11/2005) erbrachte folgendes Ergebnis: Messen sind unter allen Werbemedien das am zweithäufigsten eingesetzte Instrument: 80 % der Werbeleiter nutzten es im Jahr 2005, nahezu gleichauf mit Fachzeitschriften (82 %). Von den Werbeleitern der Investitionsgüterindustrie nutzen sogar 90 % das Instrument Messebeteiligung; nur Fachzeitschriften werden noch häufiger eingesetzt. 

Auch im Ranking einer Studie  auf der Grundlage von 25.000 Benotungen durch Marketing-Leiter in Firmen sowie Wirtschaftsprofessoren erhielten Messen und Ausstellungen mit der Durchschnittsnote 2,22 die beste Benotung vor dem persönlichen Verkauf (2,40), Direktmarketing (2,83), Events (2,91), klassische Werbung (2,93), Internetwerbung (3,01), PR (3,05), Verkaufsförderung (3,16) und Sponsoring (3,81). 

Bedeutung der Messen im Marketing-Mix
mmi
Der Grund für die starke Stellung von Messebeteiligungen in der Wahrnehmung von Entscheidern liegt in der Funktion der Messen als Spiegel der Marktverhältnisse. Messen bilden Märkte in konzentrierter Form ab. Sie führen Angebot und Nachfrage einer Branche an einem Ort und in zeitlich begrenzter Dauer zusammen. Sie bieten den Teilnehmern umfassende Marktinformationen und eine Plattform für geschäftliche Kontakte.

Zugleich ermöglichen Messen den fokussierten Einsatz des gesamten Marketing-Instrumentariums eines Unternehmens. Absatzpolitische Instrumente werden mit einer Messe-Beteiligung
parallel aktiviert und zielgruppenspezifisch verdichtet. Sowohl hinsichtlich ihrer Effektivität (Reichweite) als auch in ihrer Effizienz (Wirksamkeit) sind Messen Kommunikationsinstrumente der ersten Wahl.  
Exhibitions and events are the most important marketing tool in the manufacturing sector, so the outcome of the study direct Germany 2005, the market research company Ipsos on behalf of Deutsche Post in October 2005 was carried out. 3600 companies with a minimum annual turnover of € 250,000 has been following its use of marketing tools interviewed: With 39% have fairs and events in the business of manufacturing the highest percentage of total marketing costs: € 3.3 billion of a total of 8.4 billion € . With great distance is the display advertising with € 1.6 billion.

The GfK Wirtschaftswoche advertising climate study (11/2005) provided the following result: fairs are all advertising media, the second most commonly used instrument: 80% of the advertising manager used it in 2005, almost level with magazines (82%). Of the advertising industry leaders in the capital use even 90% of the instrument trade fair participation, and only journals are more frequently used.

Also in the ranking of a study by the Institute in fair Laubenheim on the basis of 25,000 votes by marketing managers in companies and business professors were fairs and exhibitions with an average grade of 2.22, the best scores before the personal sales (2.40), direct ( 2.83), events (2.91), classic advertising (2.93), Internet advertising (3.01), PR (3.05), sales (3.16) and sponsorship (3.81). importance of Measuring the marketing mix

The reason for the strong position of trade fair participation in the perception of decision lies in the role of trade fairs as a reflection of market conditions. Fairs markets are concentrated in form. They lead supply and demand of an industry in one place and in a limited period of time. They offer participants comprehensive market information and a platform for business contacts.

At the same time allow the fairs focused use of the entire marketing tools a company. Paragraph policy instruments with a trade fair participation
activated simultaneously and target specific summarized. Both in terms of their effectiveness (range) as well as its efficiency (effectiveness) fairs are communication tools of choice.

 

Das ICM - Internationales Congress Center München gehört zu den modernsten und erfolgreichsten Kongresszentren weltweit. Dazu tragen, neben einem professionellen und erfahrenen Team vor allem eine einladende, repräsentative Atmosphäre und seine idealen Voraussetzungen für Veranstaltungen jeder Größe und die direkte Anbindung an die Neue Messe München bei.

Das M,O,C, ist das Spezialmessegelände der Messe München für kleine und exklusive bis mittelgroße und expandierende Veranstaltungen. Es verbindet in einzigartiger Weise die Vorzüge von Tagungshotels und Kongresszentren mit der funktionalen Struktur von Messehallen.
Als eines der modernsten Messegelände der Welt setzt die Neue Messe München Zeichen hinsichtlich Funktionalität, Service und Kommunikationsmöglichkeiten.
Hallen Freigelände

 

Messehotel München: Hambergers Posthotel Reit im Winkl

Die Messe München International (MMI) ist mit rund 40 Fachmessen für Investitionsgüter, Konsumgüter und Neue Technologien eine der weltweit führenden Messegesellschaften. Ausgewiesene Kompetenzfelder sind dabei:

Über 30.000 Aussteller aus mehr als 100 Ländern und mehr als zwei Millionen Besucher aus über 200 Ländern nehmen jährlich an den Veranstaltungen in München teil. Darüber hinaus veranstaltet die Messe München Fachmessen in Asien, in Russland, im Mittleren Osten und in Südamerika.

ein weltweites Netzwerk von Veranstalltungen.

Neben diesem Portfolio international führender Eigenveranstaltungen bietet die Messe München ihren Kunden aus dem In- und Ausland die Möglichkeit, die NEUE MESSE MÜNCHEN, das angegliederte INTERNATIONALE CONGRESS CENTER - ICM und das Veranstaltungscenter M,O,C, zur Durchführung von Kooperatoionen zu nutzen. 

Der kontinuierliche Ausbau ihres hochwertigen Messeportfolios gehört zu den wichtigsten Zielen der Messe München.

Werbung für das MOC münchen

Was das M,O,C, bietet:

  • Optimale Flexibilität
  • Preisgekrönte Architektur
  • Intelligente Raumkonzepte:
    - bis zu 30.000 qm Ausstellungsfläche
    - 6 Konferenz- und Seminarräume für 30 bis 389 Personen
    - über 60 individuell gestaltbare Raumeinheiten um das Atrium 3 angesiedelt
    - sämtliche Räume im Baukastensystem vernetzbar 
  • Persönliche Rundum-Betreuung 
  • Kompetentes Marketing
  • Gastronomie und Servicepartner
  • Leistungsfähige Infrastrukur
  •  
bauma 2010 – THE PEAK OF EXCELLENCE

Die bauma auf der Messe München ist mit über einer halben Million Quadratmetern Ausstellungsfläche die mit Abstand größte und bestimmt die eindrucksvollste Messe überhaupt. Keine Messe der Branche hat ein breiteres Angebot, keine Messe ist internationaler. Hier sind alle Marktführer und Key Player vertreten, hier werden Innovationen für alle Bereiche präsentiert. Messhotels München uns Messe Münch oder Hotel in München werden hier angeboten

Nutzen Sie diese einzigartige Spitzenposition auch 2010 wieder.

content_dot_bauma_orange Mehr Fläche

2007 legte die bauma noch einmal 40.000 m² zu. Das war ein Plus von 8%. Der Bereich Bergbaumaschinen ist aufgrund des großen Aussteller- und Besucherinteresses mittlerweile voll in die bauma integriert.

content_dot_bauma_orange Mehr Aussteller

3.002 Aussteller aus 49 Ländern machten die bauma 2007 zum Großereignis der Baubranche. Dabei konnte generell ein Zuwachs von 7% erreicht werden, wobei der Anteil internationaler Aussteller sogar um 12% anstieg – auf insgesamt 55%. Das unterstreicht eindrucksvoll die herausragende internationale Bedeutung der Weltmesse bauma und zeigt gleichzeitig den anhaltenden Bauboom in vielen Regionen der Erde.

content_dot_bauma_orange Mehr Besucher

Vor diesem Hintergrund war es nicht erstaunlich, dass auf der Messe München auch die Besucherzahl deutlich anstieg sowie auch die Übernachtungszahl für die Messehotels münchen in die Höhe schnellte – um 20% auf über eine halbe Million Entscheider und Interessenten aus 191 Staaten. Der Anteil internationaler Besucher steigerte sich um 35% auf mehr als 155.000. Die Türkei, Indien, Polen, Russland und die USA verzeichneten mit jeweils mehr als 100% die größten prozentualen Zuwächse.

Bauma, with over half a million square meters of exhibition space by far the largest and certainly the most impressive exhibition ever. None of the exhibition industry has a wider range, no fair is international. Here are all key players and leaders represented here are innovations for all areas presented.

Take advantage of this unique leadership even 2010 again. More Fläche2007, the bauma once again to 40,000 m². That was an increase of 8%. The area of mining equipment is due to the large exhibitor and visitor interest now fully integrated into the bauma. More Exhibitors
3,002 exhibitors from 49 countries made the bauma 2007 the major event of the construction industry. It was generally an increase of 7%, while the proportion of international exhibitors increased by 12% rise - to a total of 55%. This underlines impressively the outstanding international importance of the World Fair bauma, while showing the continued construction boom in many regions of the earth. More Visitors
Against this background, it was not surprising that the number of visitors also increased significantly - by 20% to over half a million decision makers and interested parties from 191 countries. The percentage of international visitors rose by 35% to more than 155,000. Turkey, India, Poland, Russia and the United States were, each with more than 100%, the biggest percentage gains.

 

 

Hamberger Posthotel    83242 Reit im Winkl    Kirchplatz 7
Mesehotels München: Messehotel München das Hambergers Posthothotel für optimale Anbindung an die Münchner Messe als Messehotel

Sitemap: Suchwörter, Themen und Texte

Sie suchen den Ferienkalender für Deutschland  oder ein Hotel in Bayern in den Alpen oder am Chiemsee? Wir präsentieren Ihnen den aktuellen Ferienkalender für alle Bundesländer ,immer aktuell. Ein Service vom Hambergers-Posthotel  Reit im Winkel. Sie finden uns mit den Suchwörtern: Wellness Hotels ,Bayerischen Alpen, Chiemsee Alpen und Unterkunft in Reit im Winkl . Genau so können Sie uns finden mit Hotel am Chiemsee, Hotel in Bayern, Hotel im Chiemgau, Chiemsee-schloss, Wellnesshotel, Hotel Wellness, Wellnesshotel in den Alpen, oder Wellness auf bayrisch , Alpen Hotel Urlaub in unserer Unterkunft, Wellness Landhotel, Skiunterkunft, Skihotel in den Alpen, Heiraten Alm Hochzeit Alm Hütte Hochzeitslocation, Hotels Reit im Winkel oder Hotel in Reit im Winkl Messhotel München oder Hotel in München

Unser Service  2008  

 Ferien in Bayern und Deutschland

Winterferien in Reit im Winkel Bayern  4. Februar - 9. Februar   Osterferien:  17. März - 29. März·     Pfingstferien: 13. Mai - 24. Mai ·     Sommerferien: 4. August - 15. September·     Herbstferien: 3. November - 5. November·  Hotels Reit im Winkl   Weihnachtsferien: 22. Dezember - 5. Januar Ferien in  2009     Winterferien: 23. Februar - 28. Februar·     Osterferien: 6. April - 18. April·     Pfingstferien: 2. Juni - 13. Juni·     Sommerferien: 3. August - 14. September·     Herbstferien: 2. November - 3. November    Weihnachtsferien Bayern Reit im Winkel: 24. Dezember - 8. Jan
Das offizielle Portal für unsere Region sind
Chiemgau Tourismus      Portal

Tourismus Oberbayern    Portal

Exhibitions and events are the most important marketing tool in the manufacturing sector, so the outcome of the study direct Germany 2005, the market research company Ipsos on behalf of Deutsche Post in October 2005 was carried out. 3600 companies with a minimum annual turnover of € 250,000 has been following its use of marketing tools interviewed: With 39% have fairs and events in the business of manufacturing the highest percentage of total marketing costs: € 3.3 billion of a total of 8.4 billion € . With great distance is the display advertising with € 1.6 billion.

The GfK Wirtschaftswoche advertising climate study (11/2005) provided the following result: fairs are all advertising media, the second most commonly used instrument: 80% of the advertising manager used it in 2005, almost level with magazines (82%). Of the advertising industry leaders in the capital use even 90% of the instrument trade fair participation, and only journals are more frequently used.

 in the ranking of a study by the Institute in fair Laubenheim on the basis of 25,000 votes by marketing managers in companies and business professors were fairs and exhibitions with an average grade of 2.22, the best scores before the personal sales (2.40), direct ( 2.83), events (2.91), classic advertising (2.93), Internet advertising (3.01), PR (3.05), sales (3.16) and sponsorship (3.81). importance of Measuring the marketing mix

The reason for the strong position of trade fair participation in the perception of decision lies in the role of trade fairs as a reflection of market conditions. Fairs markets are concentrated in form. They lead supply and demand of an industry in one place and in a limited period of time. They offer participants comprehensive market information and a platform for business contacts.

At the same time allow the fairs focused use of the entire marketing tools a company. Paragraph policy instruments with a trade fair participation
activated simultaneously and target specific summarized. Both in terms of their effectiveness (range) as well as its efficiency (effectiveness) fairs are communication tools of choice.
The ICM - International Congress Center Munich is one of the most modern and most successful convention centers worldwide. This contributed, in addition to a professional and experienced team, above all, a welcoming, representative atmosphere and its ideal conditions for events of every size and direct connection to the Neue Messe in Munich.
The M, O, C, is the special exhibition grounds of Munich International Trade Fairs for small and exclusive to medium-sized and expanding events. It combines in a unique way the benefits of conference hotels and convention centers with the functional structure of the exhibition halls.
As one of the most modern trade fair grounds in the world, the New Munich Trade Fair Center sign in terms of functionality, service and communication facilities.
Outdoor exhibition halls

 Fair Hotel Munich: Hambergers Posthotel


Fairs Munich International (MMI), with around 40 trade fairs for capital goods, consumer goods and new technologies is one of the world's leading trade fair companies. Proven competence are:
Construction Industry
Environmental
Beverage Technology
Transport and logistics
Ceramic Industry
Automation and Robotics
Industrial Maintenance
Commercial Property


Sports Equipment and Fashion
Watches and jewelry
Tourism


Electronics
IT and media
Analysis and Life Sciences


and for the craft fairs.
Over 30,000 exhibitors from more than 100 countries and more than two million visitors from over 200 countries take part in the events in Munich. In addition to the Munich trade fair trade fairs in Asia, Russia, the Middle East and South America.

With six foreign affiliated companies in Europe and Asia and 65 foreign representatives, the 90 countries, Munich International Trade Fairs has a global network.
In addition to this portfolio of leading international own events, the Munich International Trade Fairs offers its customers from home and abroad the opportunity to the Neue Messe München, the affiliated INTERNATIONAL CONGRESS CENTER - ICM and the Event Center M, O, C, for the implementation of host and co-operation events use.

The continuous expansion of its high-quality exhibition portfolios, one of the main objectives of the fair in Munich.
Hamberger Posthotel 83242 Reit im Winkl Kirchplatz 7
Sitemap: keywords, topics and texts
You are looking for the holiday calendar for Germany or a hotel in Bavaria in the Alps or am Chiemsee? We present the current holiday calendar for all provinces, always up to date. A service of Hambergers-Post Hotel Reit im Winkel. You will find us with the search words: wellness hotels, Bavarian Alps, the Alps and the Chiemsee accommodation in Reit im Winkl. Just so you can find us with a hotel at Chiemsee in Bavaria Hotel, Hotel in Chiemgau, Chiemsee castle, spa, hotel spa, spa in the Alps, or wellness on bayrisch, Alpenhotel holiday in our accommodation, Spa Hotel, Skiunterkunft, ski in the Alps, marriages Alm Alm Hütte wedding wedding location, hotels Reit im angle or hotel in Reit im Winkel
Our Service 2008
Holidays in Bavaria and Germany
Winter vacation in Reit im Winkel Bayern 4th February - 9 February Easter: 17 March - 29 Pentecost holiday March 13 May - 24 May summer vacation: 4 August - 15 September Autumn: 3 November - 5 November Hotels Reit im Winkl Christmas holidays: 22 December - 5 January holiday in 2009 Winter Holiday: 23 February - 28 February Easter: 6 April - 18 April Whit holiday: 2 June - 13 Summervacation June 3 August - 14 September Autumn: 2 November - 3 November Christmas holiday in Bavaria Reit angle: 24 December - 8 Jan
The official portal for our region
Chiemgau tourism portal

 

                                    hambergers-posthotel.de informiert über  Messe-Hotels in München und Hotels in München Oberbayern Bayern Oktoberfesthotels
                                              Hotel in Salzburg oder Hotels für Salzburger Festspiele und Hotel für Salzburger Site-Seeing-tour Salzburgerland und Festung
                                         Alpen Tirol  über Unterkünfte und Hotels am Chiemsee oder Hotels in Bayern Chiemsee Alpen Tirol Salzburg Reit im Winkl
                                            sowie Hotels in München Tagungshotels um München Messeaufenthalte bei München Hotel in München für Oktoberfest oder Oktoberfesthotel